top of page

Impresiile participanților la cursul Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs

Florența, 2022

Prima zi de activități din cadrul cursului „Strategii de succes pentru a preda elevilor cu cerințe educaționale speciale din fiecare clasă - Successful Strategies for Teaching Students with Special Needs In Every Classroom ‟ ne-a oferit oportunitatea de a afla mai multe informații utile despre condițiile învățării eficiente prin aplicabilitatea modelului P.E.R.M.A. și a piramidei lui A. Maslow în cadrul procesului instructiv-educativ.

Tematica celei de a doua zi de curs a vizat subiecte de mare interes precum integrarea, incluziunea și strategiile eficiente de intervenție în lucrul cu copiii cu A.D.H.D.

Prezentările colegelor din diverse țări europene precum Polonia, Germania, Anglia, Franța sau Macedonia, cu privire la modul de realizare a proceselor de integrare și incluziune, ne-au deschis noi perspective cu privire la strategiile eficiente de intervenție în acest sens.

prof. Silvia Păduraru


În cea de-a treia zi de curs am discutat despre Strategii eficiente de învățare în lucrul cu copiii cu cerințe educaționale speciale precum și despre rolul feedback-ului și a recomponselor. Am vizionat diverse materiale video în legătură cu aplicabilitatea metodei Gândirii vizuale strategice (VTS) și a metoda Mozaicului precum și despre aplicabilitatea acestora în lucrul cu copiii cu cerințe educaționale speciale.

Cursul din cadrul Programului „Erasmus +" la care am participat, mi-a oferit ocazia de a învăța și experimenta noi strategii de învățare pe care le voi utiliza cu elevii mei în cadrul activităților de terapie educațională complexă și integrată. De abia aștept să pun în practică tot ce am învățat pe parcursul acestor zile!

prof. Gheorghița Ciupitu


Azi am încercat să înțelegem autismul. Am definit această tulburare de dezvoltare, am discutat despre posibile cauze, despre principalele manifestări și caracteristici ale tulburărilor din spectrul autist. Au fost enumerate și descrise strategii pentru profesori, bazate pe experiența practică și cercetările din domeniu.

Mulțumesc Erasmus + pentru oportunitatea de a lua contact cu cele mai noi informații din domeniul tulburărilor de spectrul autist! Voi folosi aceste informații în activitatea mea cu elevii cu tulburări din spectrul autist.

prof. Mădălina Cîrtog


Ultima zi de curs s-a derulat într-o manieră festivă. Am aflat informații noi și am lucrat în echipe mixte consolidând informațiile învățate despre dislexie. Cu aceasta ocazie ne-am dat seama ca oricât de diferiți am fi, educația ne unește și reușește să ne facă mai buni.

La finalul zilei de curs, toți participanții am primit diplome și ne-am manifestat recunoștință față de formatoarea noastră pe parcursul acestei săptămâni, Maddalena, pentru ce ne-a învățaț și pentru faptul ca ne-a ajutat să realizăm că doar împreună putem face lucrurile să meargă când vorbim de învățare pe tot parcursul vieții.

prof. Veronica Serea


21 views0 comments
bottom of page